Please... Give 1 Click... Thank You.

Loyal Followers

Like My Blog

Sunday, February 20

KITA REMAJA CYBER

Kita remaja pada zaman cyber,
Tunggak negara harapan bangsa,
Bakal penentu masa depan Malaysia,
Jangan pulak jadi Homosapiens tak berguna,
Ceihhhh... buat malu saja,
Bermula dari sekolah,
Niat hati nak tuntut ilmu,
Tapi...
Jangan pula kat sekolah jadi hantu,
Macam yang gitu-gitu tu...
Dewasa ni selalu terlihat,
Otak remaja yang biol-biol meliat,
Tapi jangan dikhuatiri wahai rakyat,
Remaja cyber akan tetap menyengat,
Tapi awas remaja cyber,
Hidup di dunia penuh pancaroba,
Kalau xde iman di dada,
Alamat... hancus lah jawapannya,
Itulah sape suruh tak belajar agama,
Oiii... remaja cyber semua,
Tabahlah menghadapi segala masalah,
Zaman sekarang ni canggih-canggih belaka,
Setakat hacker nak mengganas,
Booo... layan aje lah jawabnya,
Tapi kan remaja cyber semua,
Cerita ni korang paham ke tidak,
Jangan ler korang nak menyengih je,
Sampaikan cyber pun x tau makna nye,
Konon nak salahkan orang tua,
Padahal diri sendiri yang tunggang terbalik,
Tak sedar...
Asyik-asyik kat pusat serenti je,
Tak habis-habis kes curi, liwat, dan hisap dadah,
Itu belum lagi yang bakar sekolah,
Kononnya kepala giler-giler,
Kata nya gila bebas alagapas,
Huh... sampai terbabas-babas,
Waktu maghrib suka melepak,
Pastu nyanyi terlalak-lalak,
Shepia... shepia... shepia...
Sampai sakit anak tekak,
Patutnya maghrib-maghrib pergi solat,
Nanti bleh jadi tabligh,
Remaja cyber semua,
Kalau korang masih hampeh... Tobat lah...
Utntuk remaja menempah nama,
Mulai saat ni, insaflah kita semua,
Jangan cari nahas memalukan agama dan bangsa,
Kita hidup pu x ler lama,
Dah sampai turn pergi lah kita,
Menemui Tuhan yang Maha Esa,
Di akhirat sana,
Macam mana lah nasib kita nanti...?
Opppsss... Sori aku berceramah,
Itu semua untuk kebaikan kita bersama,
Jadi, remaja cyber semua,
Jangan takut menghadapi cabaran dunia,
Ingatlah... Tuhan sentiasa bersama orang yang benar,
Tunjukkan ke "terror" an kita,
Remaja cyber bukan hanya pada nama,
Tunggu dan lihat apa yang bakal menjelma.




P/S: Cte ni ku ambk dari majalah skul lme ku. Utk tatapan korang yg sudi nk bce je. Sekian. Terima kasih. 

No comments:

Post a Comment

Thank You for your commentary.
And do come visit my blog again.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...