Please... Give 1 Click... Thank You.

Loyal Followers

Like My Blog

Wednesday, April 13

ASMARA

De pe ngn ASMARA...
Eyhhhhh... ASMARA BERASMARA ngn orang ke...???
Eshhhh...
Xde la... Ni bukn psl benda x senonoh lak...
Ni, cte ASMARA 2 yg d'tayangkan kat tv3 tiap ari selasa kul 9pm.
Ku ske tgk drama ni... Cdih pun ye... Salu je t'sentuh ble tgk drama ni.
Asal mlm selasa mst dok t'cangok dpn TV bb nak tgk cte ni... 
Heheheheheheheheehehehehehehehehe.....................





Lanjutan daripada musim lalu, Asmara seperti kehilangan semangat dan menjadi murung. Nek Mah sentiasa mengingatkan Asmara tentang tanggungjawabnya kepada Adam (anak Zaliya). Zaliya yang dianggap sudah meninggal dunia sebenarnya berada dalam koma kerana Sahlan sengaja menyembunyikannya daripada pengetahuan Asmara. Sahlan mahu menyingkir Asmara daripada kehidupan Zaliya buat selama-lamanya dan enggan mengakui Adam sebagai cucunya. 

Selepas tiga bulan, Asmara mengambil keputusan untuk mengahwini Melati atas desakan semua dan demi Adam. Pada hari perkahwinan Asmara dengan Melati, Zaliya sedar dari koma. Zaliya kecewa kerana Asmara menganggapnya sudah mati dan anaknya kini dalam jagaan Asmara. Zaliya memulakan kehidupan baru dengan semangat positif atas bantuan kakaknya, Tria.

Asmara sibuk menguruskan syarikat ayahnya namun tidak disenangi oleh adik-adik tirinya, Fikri dan Zira. Mereka menganggap Asmara sebagai musuh yang mahu membolot harta. Melati pula menyambung pelajaran di peringkat Sarjana. Melati bertembung dengan Zaliya tetapi Zaliya memperkenalkan diri sebagai Suhana. Zaliya tidak dapat mengawal perasaan diri daripada mengintip kehidupan Asmara dan Melati.

Tria berkenalan dengan Ferhad (Fezrul Khan), seorang pemuda yang baru balik ke Malaysia selepas tinggal di luar negara selama 20 tahun. Ferhad mendampingi keluarga Tria termasuk Zaliya untuk mendapatkan maklumat Adam. Rupa-rupanya Ferhad ialah abang kepada Raziq dan merancang untuk membunuh Adam selepas ayahnya mewariskan harta kepada Adam.

Asmara terserempak dengan Zaliya tetapi Zaliya berjaya menyembunyikan rahsianya. Sejak itu, fikiran Asmara terganggu kerana wajah Suhana saling tidak tumpah seperti Zaliya. Melati yang kini sudah hamil sedar bahawa Asmara masih mencintai Zaliya. Masing-masing sengsara dengan perasaan cinta, cemburu dan prasangka tanpa menyedari muslihat Ferhad yang akan membahayakan nyawal si kecil yang tidak berdosa. Apakah Zaliya akan berterus-terang dengan Asmara? Masih adakah peluang kedua bagi Asmara dan Zaliya?


Suka x??? Ku suka sgt3 ngn drama ni. 
Huhuhu... SEDIH... 
Lagu2 dlm drama ni pun best gk... adohhh... hanyut d'buai cinta ku dgr lagu2 dlm drama ni.
MENYESAL OLEH SIXTH SENSE 
TERHENTI DISINI - ASFAN
SURGA CINTA - ADA BAND
ANDAI ITU TAKDIR MU - SHAH BASREE
HINGGA AKHIR NAFASKU - MUZZY 


Ku plg suka lgu Menyesal, Terhenti Disini, Surga Cinta & Hingga Akhir Nafasku...
Mula la ku nye 'emo' dtg mse tu... 
Pe pun... cite ni mmg BEST utk ku... 
Menyentuh hati ku... 
Terasa cam ku je dlm situasi cte ni... cehwaaaahhhh... ku ni... Hehe... :)
SEKIAN.

2 comments:

  1. yes... mr ken... got le. evry tuesday, 9pm... tv3. must watch k...

    ReplyDelete

Thank You for your commentary.
And do come visit my blog again.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...